liselotteinamerika.reismee.nl

Zeven weken :D

Zoals de titel al zegt ben ik al zeven weken in Amerika. Nu ik dit typ besef ik pas hoe snel de tijd gegaan is. Gelukkig heb ik nog meer dan 8 maanden te gaan. Na een aantal misverstanden en moeilijke momenten en een goed gesprek met mijn LC gaat het nu een stuk beter met mij en kan ik bij dit gastgezin blijven.

Op school is het nog steeds wel hard werken. De stof is niet het probleem, maar het echt begrijpen van wat er gezegd word is soms echt nog een hele opgaven. Dit is vooral het geval bij Engels of wiskunde of als we een substitute hebben die niet weet dat ik een exchange student ben. Bij Engels is het vooral boeken lezen. Iedereen weet dat ik zoooo erg van lezen houd en daar ook zooo goed in ben hihihihi. Vervolgens gaan we dan opdrachten maken over de boeken, maar als ik al niet begrijp waar het overgaat zijn de opdrachten vaak ook lastig. Bij wiskunde snap ik de opdrachten als de tekst niet te moeilijk is, maar als de woorden moeilijk worden snap ik even niet meer wat het doel van de opdracht is.

De schoollunch is inmiddels normaal. Af en toe serveren ze wel hele rare dingen. Zo hadden we deze week pizza en daarnaast gestampte aardappelen. Dat was echt heel raar. Het goede feit was dat we deze maand twee keer taco’s hadden. Ik denk dat het samen met de kipnuggets mijn favoriet is. Ik koop niet altijd lunch soms is het zo dat we al eten in Food en dan heb ik geen zin meer in lunch. We eten dan soms een drie gangen menu. Dat begint met salade dan een hoofdgerecht en tot slot koekjes of iets dergelijks.

Mijn projecten in food waren tot nu toe: meatballs, caramel koekjes en kruidnoten. Mijn volgende project zullen eclairs worden. Ik ben heel erg benieuwd of het mij gaat lukken, maar ik ga er voor. De recepten die ik maak worden verzameld en aan het eind van het jaar heb ik dan een “eigen”kookboek gemaakt. Misschien wat voorbarig maar het project dat daarna volgt zal een pizza van roodfruit zijn.

Voor de mensen die bang zijn dat ik dik word IK BEN BEGONNEN MET SPORTEN. Ik ben inmiddels al 2x naar open gym geweest. Dit houd in dat we ’s avonds van 17:00 tot 18:30 mogen basketballen. Dit is om alvast te oefenen voordat dat het echte seizoen begint, maar het is nog geen echte training. Het was hartstikke leuk. Ik snap vrij weinig van de regels en ik ben ook serieus echt slecht, maar ik heb fun. Verder volg ik gym. We zijn op dit moment speedball aan het spelen. Het is een combinatie van handbal en voetbal. Het is heel erg leuk.

Verder zit ik nu ook bij de FFA. Future farmers of America. Ja ik weet het ik ben geen boerin en zal dit ook nooit worden , maar het is heel gezellig en je leert er over het verbouwen van groenten. Het is eigenlijk een soort van na schoolse agroculture class. We hebben eens in de zoveel tijd een meeting. We gaan bijvoorbeeld ook een ontbijt verzorgen en daar mee geld ophalen, zodat er leden op kamp kunnen. Ik ben van plan als ik terug ben een paar tegels uit de tuin te halen, zodat ik een eigen stukje grond heb waar ik bloemen kan laten groeien. Bij deze mama je weet nu dat ik je tuin graag wil verbouwen. Dit is trouwens niet mijn enige plan zo heb ik nog wel een aantal dingen die ik wil veranderen thuis, maar dat komt allemaal als ik weer terug ben. Suus en Lein het komt jullie ook ten goede dat beloof ik. Zo zal ik meer willen gaan koken. Jullie hoeven dan minder van mama’s nieuwe recepten te proeven die niet altijd op zijn zachts gezegd vies zijn.

Verder heb ik deze week besloten dat ik op senior trip ga. Dit zal plaats vinden van 12 tot en met 14 juni. We gaan naar Bosten en de laatste dag naar een pretpark. Het kost veel geld, maar dat heb ik er wel voor over aangezien ik nooit meer de kans krijg om op een seniortrip te gaan. Het lijkt raar dat ik dit nu al besloten heb, maar het moest wel .

Tot slot wil ik de mensen die mij een kaartje gestuurd hebben heel erg bedanken :D. Ik ben altijd in voor meer kaartjes. Het geeft echt een boost om verder te gaan als je kaartjes leest. :D Als je het adres wil je kan het aan mij of mijn moeder vragen. Een kleine hint ik mis heel erg drop en pepernoten.

Xxxx

P.s. Travel is the only thing you buy that makes you richer!

Reacties

Reacties

Jan

Nou Lot, dat klinkt allemaal wel heel erg leuk. De dingetjes op school met de taal gaan vast beter als je er wat langer zit. En je moeder zal vast blij zijn als je de tuin gaat verbouwen en vervolgens lekker gaat koken????. en een beetje sporten kan natuurlijk geen kwaad????. Heel veel plezier maar weer de komende periode!! groetjes Jan

s

Mama is er nog net niet helemaal van overtuigd dat appelmoes fruit is ???? ;)

Koen

Heeey!

Klinkt goed! Stiekem toch nog ambities om boerin te worden (haha :P )? Leuk dat je Basketball doet! Lekker amerikaans. Ach en met dat Engels, dat gaat vast steeds beter! De Seniortrip klinkt echt leuk!

Groetjes Koen!

Klaartje en gerard

Live Lot ,
Fijn dat het allemaal zo positief klinkt.
Dat je zoveel kookt klinkt erg prettig.
We houden ons aanbevolen
Liefs van k en g

Judith

Je gelooft het niet maar ook het nwe recept van vanavond is in de prullenbak beland! Ik vond het wel lekker maar je s en m niet! Grrrrrr.
Als ik zo je bericht lees, ga ik maar vast aftellen want wat koken betreft zijn er goede tijden in aantocht. Als je die aardappels bij de pizza maar achterwege laat!!!!
Liefs

Lein

WOEHOEEEEEEEE MINDER NIEUWE GERECHTEN VAN MAMAAAA :3

Omar4ina en Opa Jan

Lieve Lot, Vandaag post naar je verzonden. We zijn benieuwd hoe lang ie erover doet. Leuk je verhaal, dan krijgen we een klein beetje inzicht hoe je je dagen doorbrengt. Knuffel!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active