liselotteinamerika.reismee.nl

Het leven op school.

Ik begin steeds meer me draai te vinden op school. Alleen sommige dingen begrijp ik niet waarom het nodig is of wat de toegevoegde waarden er van is. Vrienden heb ik nog niet echt, maar ik doe me best. Het heeft ook meestal wat langer dan twee weken nodig voordat je echt vrienden bent.

Cijfers:

Je wordt hier beoordeeld voor de meest rare dingen. Zo kreeg ik vandaag een cijfer voor iets dat we in de les hadden gedaan en na gekeken. Zo kan ik ook hoge cijfers halen. Je kon gewoon letterlijk je foute antwoorden verbeteren in de goede. Ik hoefde dat niet te doen want ik had alles goed. Het ging namelijk over procenten omzetten in decimalen en breuken. Verder kan je hier ook cijfers krijgen voor een gesprek dat je in de klas houd of voor het inleveren van je huiswerk.

Schoollunch:

Je hebt 40 minuten om te lunchen. Het warme eten op school vind ik inmiddels normaal. Sommige dingen die ze serveren vind ik alleen niet te eten. Vandaag bijvoorbeeld hadden we mozzarella sticks. Ik kan je vertellen dat het gewoon naar plastic smaakte. Het was gewoon niet lekker ik heb het ook niet opgegeten. We hebben deze maand 2x taco dag. Dat is de beste dag in school. Naast warm eten kan je er ook groeten bij nemen en melk. Er zijn twee verschillende soorten melk gewone melk en chocolade melk. Ik heb eigenlijk alleen nog maar voor de chocolade melk gekozen. Verder mag je ook tijdens de lunch je mobiel niet gebruiken. Al wordt het wel gewoon veel stiekem gedaan. Ik doe het ook gewoon.

Studyhall:

Je hebt een studyhall als je een period geen les hebt. Het is gewoon een tussen uur. Alleen er is een groot verschil er wordt van je verwacht dat je in een lokaal blijft en daar huiswerk gaat maken. Het is best handig, want op die manier heb ik bijna nooit huiswerk. Ik vind het ook wel raar dat je niet even naar de supermarkt mag of gewoon lekker met je mobiel of lekker kletsen. Gelukkig is mijn studyhall teacher niet zo streng en vindt ze het best oke als we praten af en toe. Ik mis de vrijheid af en toe wel een beetje, maar ja dat was ook wel wat ik gedacht had voordat ik vertrok.

Pass:

Als je tijdens de les naar de wc wilt of even naar je kluis je wil heb je een hallpass nodig. Dit is zodat als er brand is ze weten waar iedereen zich bevind en dat ze kunnen controleren of er niet zomaar mensen in de gangen lopen te klooien . Ik voel me af en toe net een baby, want echt voor alles heb je zoon ding nodig. Maar ach het hoort er bij.

Drills:

We hebben inmiddels al meerdere keren een firedrill gehad. Op het Scala was het gewoon dat ze dat 2x per jaar deden. Hier heb ik het nou al 7x gedaan, soms meerdere keren op een dag. Dit doen ze om er voor te zorgen dat echt iedereen weet wat hij/zij moet doen als er brand is. De bedoeling is dat je bij zoon drill een rij vormt en dan naar buiten loopt zonder te praten. Je moet dan buiten blijven staan en stil zijn tot dat ze zeker weten dat iedereen terecht is. Het stil zijn is alleen nog wel eens moeilijk. De vierde keer dat we zoon ding hadden was ik gezellig aan het praten met iemand. De teacher kwam toen en die heeft haar toen aan het begin van de rij gezet.

We hebben gisteren ook een drill voor drugs gedaan. Er kwamen drugs honden de school in en het was verboden om uit het lokaal te gaan. Dit is nodig voor als er zich drugs in de school bevind of zo. Ik snapte er niet zo veel van.

Trips:

Als we op een trip gaan met een klas, gaan we met de gele schoolbus :D. Het is echt grappig want als er een gat in de weg zit dan veert de bus. Als we klaar zijn met een trip is het hier heel gewoon om op de terug weg even te stoppen bij de Mac Donalds. Helemaal niet slecht deden we dat maar gewoon in Nederland. Ik ben tot nu toe een keer op een trip geweest het was naar een yearbook meeting in Syracuse. De hele dag was hartstikke saai, maar we kregen lekker lunch. Verder ging een vrouw een of ander lied zingen waar mee ze zich zelf helemaal voorschut zetten. We hebben zo gelachen. Ik kan nog steeds niet geloven dat ze dat gedaan heeft. Dinsdag is mijn tweede trip. Ik ga dan met Agg naar een land judging competion. Dat houd in dat je stukken grond gaat beoordelen op hoe goed het is voor de landbouw. Ze hebben dan gaten in de grond gemaakt zodat je ook onder het oppervlak kan kijken. We hebben op school geoefend met kleine gaten. De leraar had een aantal keer gaten gegraven over het hele school terrein. Agg is denk ik wel mijn favoriete klas. We werken aan projecten. Op dit moment aan een hydrophonic system of zo iets, want houd dat je zaadjes plant in een bakje wat in het water hangt. Ik heb foto’s toegevoegd van mijn project.

koekjes:

Gisteren en vandaag heb ik caramel koekjes gebakken in school. Vandaag waren en nog wat koekjes over van gisteren zo die hebben we met de kookklas samen op gegeten. De principal kwam even later vertellen dat de koekjes heel erg lekker waren en dat ze graag het recept wil. Toen ik in de rij voor lunch stond kwam er ook een mevrouw zeggen dat ze de koekjes heel erg lekker vond. Ik snap nog steeds niet hoe de principal en zij aan de koekjes kwamen, want ik had er geen aan hen gegeven. Ik vond het wel leuk om te horen dat ze lekker waren. Ik ben van plan om ze nog een keer te maken, maar dan met vanille in plaats van maple syrup.


Er is nog zoveel te vertellen maar anders wordt het verhaal te lang.

Xxxx liselotte

Reacties

Reacties

Jan

Dag Lot,

wat een leuk verhaal. Je ziet wel dat er toch veel dingen zijn die heel anders zijn dan hier maar ja, daarom ben je ook vertrokken!! ik hoop dat je snel wat mensen wat beter leert kennen maar och dat heeft even tijd nodig. Komt vast goed! Heel veel plezier!

groetjes
Jan

Josee

Ha Lot,

Het is daar kennelijk een stuk schoolser dan hier! Leuk om je avonturen te lezen, hoor, vooral over al die drills. Ik kijk nu alweer uit naar het volgende verhaal!

Groetjes,
Josee

Suusje

hey lotje,

De gele schoolbus? Gaaf! Mag ik echt niet even langskomen ???? ik mis je maar het begint al wel te wennen.
En over de koekjes; ik steel er toch ook wel eens eentje ????

Xx

Debby

Haaaiii Liselotte!

Fijn om te horen dat je zo naar je zin heb
Zeker zo houden!
Vrienden komen van zelf, je bent zo spontaan en sociaal dat komt zeker goed! Wel grappig om te lezen. Dat we op scala eigen best veel vrijheid hadden! Die koekjes klonken trouwens al heel lekker dus ik snap wel dat ze ook lekker smaakte!
Geniet nog van je tijd daar
Xxxx

Koen

Hey lot!

Klinkt goed! Ik moest wel even lachen toen je vertelde over de drugshonden. Ja het is toch wel even anders daar. Zo te horen heb je het erg leuk!

Groetjes, Koen!

Judith

Hi supergirl, ik denk dat ik dat idee van die drills en de invulling van de tussenuren maar eens met de directie van het scala ga bespreken. Kunnen ze het daar ook invoeren. Niet kletsen moet toch voor jou een uitdaging zijn....
Ik hoop dat je snel weer een blog schrijft. Liefs mama

Opa

Vanuit duitsland, waar we vakantie hebben, een grote kus. Zitten nu in de tuin aan de borrel, met jouw moeder dit weekend op bezoek.wij missen je wel hoor. Laat maar veel van je horen. Grote kus. Opa.

Omarina

Lot, wat doe je een ervaring op!!!! Het zal ook wel eens moeilijk zijn , maar de kop is eraf. En al die leuke vakken op school! Ga je ook een keertje bami maken? Ik hoop dat je de tijd vindt om af en toe eens te schrijven op deze site. We zijn heel benieuwd. Ik vind je een kei!!!! Uit de verte een knuffel!

Paula

Hey Lotje!! Eigenlijk wel lachen toch, al 7 keer n firedrill?? Blijkbaar zijn ze reuzebang dat de school in de fik vliegt? Dat zal toch niks met de komst van buitenlandse high school students maken hebben :-)?? Die koekjes klinken errug lekker... Zou ze best ff willen proeven!
Leuk om al die dingen over je school te lezen. En die plastic mozzarellasticks... Die ken ik, die heb ik ook n keer per ongeluk besteld. Ik kreeg er jam bij en ze lagen loodzwaar op de maag.... Lol!!

Zet m op daar (sit him up there... ) en dikke knuffel.

Paula

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active