liselotteinamerika.reismee.nl

Iowa, New York, en opnieuw slecht nieuws

We zijn vrijdag 21 november vertrokken naar Iowa. We zijn onderweg gestopt in Cleveland Ohio. De reis naar Cleveland verliep niet echt soepel, omdat er heel veel wegen afgesloten waren. Toen we eenmaal aankwamen zijn we naar het hotel gegaan en daarna uit eten bij een all you can eat restaurant. De volgende morgen zijn we doorgereden naar Iowa. We hebben eerst Vivian opgehaald en zijn toen naar het huis van de oom van mijn hostmoeder gereden. Ik sliep met Vivian en we hadden echt zoon typisch Amerikaanse meisjes kamer.

Zondag hebben we niet echt veel gedaan. Jackie (vrouw van Bree’s oom) heeft ons rondgereden door Deavenport. Maandag zijn we met zijn vijven naar de mall geweest en hebben we lekker gewinkeld. Dinsdag hebben we niet echt iets gedaan, want bijna iedereen was ziek. Woensdag zijn we opnieuw wezen winkelen, want ik had een winterjas nodig. Daarnaast heb ik ook nog UGG’s gekocht. Donderdag was het natuurlijk thanksgiving! Ik had hier heel erg naar uitgekeken. De dag begon met het kijken naar de Macy’s parade, daarna natuurlijk het wel bekende Turkey Dinner. Het was zo ongelofelijk lekker. Ik heb dan ook besloten dat ik Thanksgiving ook wil introduceren in Nederland. Vrijdag was al weer de laatste dag we hebben die dag niet heel veel gedaan, want iedereen was lui en moe. Die avond zijn we heerlijk uiteten geweest en daarna hebben we Vivian thuis gebracht en zijn we naar huis gegaan en hebben onze spullen gepakt om terug naar New York te gaan.

Zondag heb ik vooral huiswerk gemaakt, omdat ik daar niets aangedaan had in Iowa. Maandag en Dinsdag waren gewonen dagen op school. Maandag was alleen mijn eerste basketball game, maar ik had nog niet genoeg practises om te spelen. Woensdag had ik mijn seniorpictures en ik vond dat wel heel raar. Want het was echt zo typisch Amerikaans en op het einde werd ook gezegt we gaan ze fotoshoppen om er voor te zorgen dat je nog mooier bent. Na school had ik mijn eerste echt game waar ik zelf ook in gespeeld heb. Het was wel 2 minuten, maar ik was toch heel erg blij dat ik op zijn minst mocht spelen. Toen ik thuis kwam om 10 uur half elf moest ik gelijk mijn spullen gaan inpakken voor New York.

Donderdagochtend was het dan eindelijk zover we gingen naar New York. Ik zat gezellig samen in de bus met Fatin (exchange student uit Thailand) het was heel gezellig. We zijn onderweg gestopt in Syracuse en Witnie point ofzo iets om nog meer studenten op te halen. Bij de laaste stop kwam er een Australische exchange student bij ons zitten en we hebben zoveel plezier gehad in de bus. Toen we aankwamen zijn we eerst naar Grand Central station geweest en toen doorgelopen naar de United Nations. Hier kregen we een rondleiding. Ik denk dat ik de United Nations het leukste vond van de hele trip. Hierna zijn we doorgelopen naar Rockefeller center om de kerstboom te zien. Het was echt zo mooi. We hadden hier naast ook nog even vrijen tijd om te shoppen! Ik zag zulke leuke dingen, maar die hadden ze dan weer niet in mijn maat . Vervolgens zijn we naar ons restaurant gelopen. Het was heerlijk we kregen kip met frietjes en toe een ice Sandwich. Na het eten was het dan eindelijk tijd voor onze Broadway Show. We gingen naar On the town. Voordat het begon gingen ze eerst het volkslied spelen. Dat was wel een beetje apart. Het stuk op zich was wel oké, maar het dansen was echt geweldig. In de pauze had ik mijn brace afgedaan, omdat we toch niet meer gingen lopen. En ja je raad het al ik vergat mijn laatste stap en toen viel ik dus. Mijn enkel was echt weer gelijk pijnlijk. Toen gingen we met de bus naar het hotel. In het hotel ben ik met een karretje waar normaal koffers opliggen naar mijn kamer gebracht.

De volgende morgen hebben we heerlijk ontbeten en zijn toen met de ferry naar Manhattan gevaren, zodat we The Statue Of Liberty konden zien. Vervolgens zijn we naar het 9/11 memorial geweest. Dit was echt nog steeds heel erg indrukwekkend, misschien nu nog wel meer dan toen ik er in mei was, omdat alle hekken weg waren. Daarna zijn we naar een kerkje geweest waar veel mensen na de ramp kwamen bidden. Vervolgens zijn we naar Chinatown geweest. Ik ben hier alleen niet geweest, aangezien ik moest kiezen tussen of lopen in Chinatown of Times square en ja dan is de keuze snel gemaakt. Ik heb dus gezellig in de Mac Donalds gezeten. Daarna zijn we met de bus naar Times square gegaan. En ja wat doen meiden op Times Square, Winkelen natuurlijk!. Ik was samen met Fatin (thailand), Hannah (Australië)en Ora (Turkmenistan) en onze begeleider naar de Forever 21 geweest. We hadden afgesproken om 4 uur bij de uitgang, want we moesten om 4:15 terug zijn op de afgesproken plek. Het was 5 minuten verderop maar met mijn enkel duurt het gewoon langer. Hannah en ik stonden keurig op tijd bij de uitgang maar ora en Fatin waren er nog niet.Van Fatin bleek later dat ze ora aan het zoeken was. Onze begeleider stuurde Hannah en mij na 5 minuten, maar samen vast op weg, want anders kwamen wij ook nog te laat. Dus wij goed doorlopen en rennen door de pijn, maar we waren op tijd. Zien we daar Ora staan. En die zegt doodleuk tegen mij Sorry, ik weet niet wat ik fout gedaan heb. En toen ben ik heel erg boos geworden, want als je nog niet snapt dat mijn enkel pijn doet en dat ik niet snel kan lopen en vervolgens, omdat jij laat bent moet rennen en dan zie dat jij hier al bent. Toen ben ik echt heel erg boos geworden, omdat het niet het enige was wat er was gebeurd tussen haar en mij. Ik ben voor mijn gevoel nog nooit zo boos geweest. Toen zijn we naar het hoogte punt van die dag gegaan On top of the Rock. Dat was zo ontzettend gaaf. Het was echt net als van die plaatjes die je van New York ziet bij nacht. Vervolgens nog meer foto’s genomen met de kerstboom en toen door naar het Restaurant. Het Restaurant was Italiaans en echt ontzettend lekker. Toen moesten we helaas al weer naar huis.

Op de terugreis was er alleen heel slecht nieuws (1 uur in de morgen). Ik moet namelijk opnieuw verhuizen. De reden hiervoor zet ik liever niet zo op mijn blog, maar als je het wil weten laat het dan even weten en dan vertel ik het je. Je kan het ook aan mijn moeder vragen natuurlijk. ’s Avonds was er ook goed nieuws. Ze hebben al een nieuwe familie gevonden het is een uur verder op en ik zal dus ook naar een andere school gaan en een nieuwe coördinator, want het is net buiten het district waar ik nu in zit. Het is nog niet definitief, want de school moet me nog accepteren maar ze verwachten dat het gaat lukken. Aangezien mijn nieuwe coördinator bevriend is met de principal. En vervolgens moet de office het nog officieel maken. Het voordeel is dat ik de coördinator al ken ze was mee op de trip naar New York.

Als dit doorgaat, wat ik maandag te horen krijg, zal ikook gelijkna school waarschijnlijk al worden opgehaald.

Ik hoop zo dat dit doorgaat, maar ik durf er ook niet echt meer op te hopen na wat er allemaal gebeurd is.

Liefs lisel

Sorry voor het lange verhaal, maar er is gewoon heel veel gebeurd in twee weken.

Reacties

Reacties

Jan

Nou Lot, dat zijn weer een heleboel avonturen! Gelukkig ook veel leuke dingen maar wel jammer dat je nu weer moet verhuizen. Maar goed het is wel begrijpelijk maar het is natuurlijk niet leuk om opnieuw afscheid te moeten nemen van mensen waar je je net thuis begint te voelen. Nu maar hopen dat het dan maar inderdaad snel gaat zodat je ook weer snel op een nieuwe plek gewend bent.
En verder begrijp ik dat we dan volgend eind november de turkey in de oven moeten doen. Lijkt me prima!
Heel veel groetjes en succes met de verhuizing...!
Jan

Josee

Hey Lisel,
Veel sterkte, meid! Wat maak je toch allemaal mee.... Ik denk vandaag veel aan je! Er is nog een gevulde envelop voor je onderweg. Hopelijk is ie morgen nog net op tijd zodat je de pepernoten en de nieuwe dropjes kunt meenemen in de verhuizing!
Zet 'm op, Lisel!
X van je tante

judith

He Lies, ik verheug me nu al op Thanksgiving met een door jou bereidde maaltijd!!!
Als ik zo lees wat je allemaal eet, vraag ik me af of je nou echt nog niet wat vetjes hebt gekregen?
XXXXXXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active