liselotteinamerika.reismee.nl

Christmasbreak

Hi allemaal,

Inmiddels ben ik al weer bijna een maand bij mijn nieuwe familie. De tijd gaat zo snel als je plezier hebt.

Op school is er de laatste week voor de vakantie niets gebeurd, aangezien ik in de meeste klassen vrijstellingen had tot de vakantie. De vrijdag voor de vakantie ben ik na een uur op school ziek naar huis gegaan, want het ging gewoon echt niet. Heb de rest van de dag vooral in bed gelegen en geslapen.
Zaterdag was het koekjesdag. Dit betekende dat alle kinderen in de familie samen met "opa", voor mij mijn vader, koekjes gaan bakken en decoreren. Dit was heel erg gezellig. Misschien ook iets voor onze opa te beginnen. De grotere hielpen de kleinere. Het was echt heel erg gezellig en lekker.
Zondag had ik een kerstfeest bij de man van mijn zus. Het was heel erg gezellig. We hebben gegeten en daarna cadeautjes uitgepakt. Het was heel lief van ze dat ze ook wat voor mij gekocht hadden.
Maandag waren we al vroeg in de morgen op want we gingen kerstcadeaus kopen en een aantal boodschappen voor het kerst eten. We waren alom 8 uurs morgens i watertown. We waren eerst naar de mall geweest om cadeaus te kopen. Ik kocht cadeaus voor mijn broer en zussen, want ik had al cadeaus gekocht de week er voor voor mijn vader en moeder samen met mijn zus. Voor mijn moeder had ik een waxine lichtjes houder in de vorm van een sneeuwpop op een slee gekocht en voor mijn vader een beer van de yankees, want daar is ie helemaal fan van. Na het kopen van de cadeaus zijn we gaan ontbijten. Ik had een big breakfast wat in hield 3 pancakes, 2eggs, bacon, toast, aardappel en worstjes. Daar bij had ik een vanille milkshake. En nee ik ben nog niet aangekomen, want ik sport bijna iedere dag2-3 uur.
Dinsdag had ik eerst practise. Vervolgens ben ik naar het huis van heather geweest. Daar heb ik eerst samen met tori (nichtje) kerstcadeaus ingepakt en daarna kwam ook mijn andere zus met haar kinderen. En hebben we gegeten en rond gehangen. Het is een gebruik hier dat oma voorleest aan al de kinderen. Ze kwam eerst naar het huis van heather en daarna zijn we naar het huis van haar zoon gegaan.
Woensdag was het kerst! Het was wel lastig want ik miste thuis heel erg. Die avond ben ik blijven slapen bij Sydney en Mackenna (nichtjes). Het was heel erg gezellig. We hebben film gekeken en gekletst.
Donderdag had ik weer basketball practise. Het was heel erg vermoeiend maar wel heel leuk.
Vrijdag, zaterdag en zondag was het iedere dag practise.
Maandag morgen ben ik naar de kapper geweest. Er is niet veel veranderd gewoon de puntjes er af. Daarna ben ik naar het huis van Tori (nichtje) gegaan en ben daar ook blijven slapen. Het was heel erg gezellig.
Dinsdag was het weer gewoon practise.
Woensdag was het natuurlijk oud jaars avond. In Amerika word dat eigenlijk niet zo heel erg gevierd. In de morgen had ik eerst practise. In de avond ben ik met Mackenna en Sydney mee geweest die moesten oppassen. We hebben de ball drop gekeken. Het was heel erg gezellig.
Donderdag heb ik eigenlijk niet zo veel gedaan.
Vrijdag had ik geen zin in practise en ben ik dus ook niet gegaan. De coach vond het niet erg. We zijn toen naar watertown geweest. Uiteindelijk voor mij voor nietes wants e hadden geen skibroek meer in de winkel waar we heen gingen, maar het was wel gezellig gelukkig.
Zaterdag drie keer raden had ik weer practise. Het ging heel erg goed, waar ik normaal maar 4-5 faul shots maak maakt ik er nu 13 van 30. En ik had een hele mooie actie. De coach ging zelfs lachen en zei dat het er heel mooi uitzag. Voor het eerst had ik het gevoel dat practise echt helpt.
Zondag was een van de beste dagen so far in mijn high school year. We gingen met het basketball team naar een game van de syracuse women. Het was een spannende wedstrijd maar ze verloren als nog. Aan het einde van de game hebben we gewacht tot ze terug kwamen uit de kleedkamer. We zijn toen in een rij gaan staan en hebben allemaal een poster gehad die je kon laten signeren. Naast de poster hebben ze voor mij ook mijn telefoon hoesje gesigneerd want ik weet niet zeker of de poster mee terug kan. Ze vroegen waarom ik dat wilde uit nieuwsgierigheid en toen ik vertelde dat ik uit Nederland kwam zei een van de spelers tegen een andere praat Nederlands tegen haar. Het was heel gaaf want een van de spelers scheen uit Nederland te komen en daar te studeren. Het was heel raar om tegen iemand Nederlands te praten. We hebben samen ook een foto gemaakt. Aan het einde hebben we nog een team foto gemaakt met een aantal spelers van het syracuse team er bij. Toen nog even snel een selfie met een speler.Vervolgens zijn we met zijn alle weer terug naar huis gegaan, maar onderweg stopte we nog even bij pizza hut.
Het was een geweldige vakantie. Ik hoop dat alles bij jullie in nl ook helemaal goed gaat? Ligt er sneeuw?
Xxxx liselotte
ps als ik terug kom uit school zal ik fotos plaatsen op mijn blog.

Reacties

Reacties

malin

Geen sneeuw hier :((((
Xxx

Klaartje

Ben blij weer eens iets van je te horen .fijn dat je het zo naar je zin hebt
Dikke kus van Gerard en klaartje

omarina

Hi Lot, Fijn wat van je te lezen! Het lijkt erop dat je nu je thuis in de VS gevonden hebt! Houwen zo! Met oudjaar was het hier gelukkig droog, zodat we mooi vuurwerk konden bekijken. Nu supergrijs, niks an. Van hier geen nieuwtjes te vertellen. Knuffel!!!!!!!!!

omarina

Hi Lot, Nog even: van je bijwonen van het Syracuse team hebben wij via een appje van Emmilie foto"s gezien. Daardoor was je verhaal direct duidelijk. Leuk!

Judith

Heb je echt nog nergens een paar vetjes gekregen?????

je favoriete nichtje ;)

Hee lot!
Leuk om weer eens wat van je te horen, ja ik volg alles op facebook ;) Echt grappig dat je nl gesproken hebt met zo'n meisje. Leuk hoor allemaal! x em

Elly

Hoi Lot, wat maak jij allemaal méé! Maar ook heel fijn dat je nu weer een plezierig'huis' hebt. Is erg leuk om allemaal te lezen. Wens je ook nog een heel leuk, gezellig en 'springerig' jaar, maar hou het heel. Succes op college en in sport en dan geen vetjes....... Te gek hoor.
Lieve groet, Elly

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active