liselotteinamerika.reismee.nl

Al meer dan een maand in Amerika

Er is inmiddels al een maand verstreken. Gelukkig heb ik nog 9 maanden te gaan

Tongue Out
. Ik zal aan het einde van de blog ook nog even vertellen over de homecomingweek, want dat ben ik de vorige keer helemaal vergeten.

Vrijdag waren we uit om 11:15. We hadden elke les maar 20 minuten, wat er op neerkomt dat we die dag eigenlijk niets gedaan hebben, behalve veel kletsen en youtube filmpjes kijken. Omdat we vroeg klaar waren gingen we ’s middags naar de syracuse mall. Het is denk ik de grootste mall die ik ooit gezien heb. Ik heb de helft van de mall nog niet eens gezien. We hebben daar lekker gewinkeld. Ik heb nieuwe gymschoenen gekocht die ik na gym gewoon als sneakers ga dragen. Verder nog oorbellen, een ketting, een joggingsbroek en 3 t-shirts. Daarna zijn we gaan eten bij een Italiaans restaurant. Ik heb door alle stress totaal geen honger dus heb ik alleen soep gegeten.

Zaterdag ben ik met mijn oude gastgezin naar een nature festival geweest. Het was vooral voor kinderen, maar het was toch heel erg gezellig. Die nacht ben ik daar ook blijven logeren. Het was heel gezellig we hadden een film gekeken en daarna een kussen gevecht gehouden.

Zondag hebben we niet zo veel bijzonders gedaan en vandaag doen we ook niet veel bijzonders. Ik hoef vandaag niet naar school want het is columbus dag wat inhoud dat we vrij zijn. Dus lekker een lang weekend. Wel moet ik leren vandaag, want ik heb woensdag een quiz van american history. En aangezien ik al 3 jaar geen geschiedenis meer gehad heb weet ik niet zo goed hoe ik dit moet aanpakken, daarom lees ik het boek maar gewoon heel veel door.

Homecomingweek:

Deze week begon op maandag 22 september met color day. Seniors gingen in het zwart naar school. Ik had een zwart T-shirt aan getrokken. Toen ik op school kwam heeft iemand mij nog twee zwarte strepen op mijn gezicht gegeven. Het was heel leuk om allemaal verschillende kleuren te zien in de school. Dinsdag was decade day. Seniors moesten zich verkleden als iemand uit de roaring twenties. Woensdag was bro-day . Met deze twee heb ik niet meegedaan want ik snapte er eigenlijk niet zo veel van. Ik vond het wel heel leuk om te zien hoe iedereen verkleed was. Donderdag was America day. Je moest zoveel mogelijk wit blauw en rood dragen. Dit was niet heel moeilijk. Ik had een spijkerbroek en een rode sweater aangetrokken met daar op in het wit het Vrijheidsbeeld en de worden New York. Vrijdag was Purple pride Friday. Je moest zoveel mogelijk paars aandoen. Ik had niets paars dus helaas kon ik niet meedoen L. Op vrijdagmiddag tijdens school was er een pep-rally. Wat dit was snapte ik niet zo goed, maar ik kreeg wel mee dat iedereen heel druk was en er heel veel zin in had. Dit was tevens ook de dag dat ik van gezin ging verhuizen. Door al de spanning van het onbekende en het verhuizen naar een nieuw gezin werd het me gewoon even te veel. Ik ben toen gaan vragen wat pep rally in hield en ze vertelde me wat het was. We kwamen tot de conclusie dat we wachten tot dat iedereen in de gymzaal was en dat ik er dan naar toe zou gaan om te kijken of ik het wat vond. Als ik het niets vond dan kon ik de rest van de middag in haar kantoor zitten. Toen we gingen kijken kwam ik tot de conclusie dat het te veel was en heb ik de rest van de middag in haar kantoor gezeten wat overigens heel erg gezellig was. Al met al vond ik homecoming week hartstikke leuk. Het enige nadeel van mijn school is is dat wij geen homecoming dance hadden. Wij hadden een bonfire, maar daar kon ik niet naar toe omdat ik die avond naar een ander gezin ging.

Xxxx Liselotte

Reacties

Reacties

judith

Die shopping mall lijkt me erg interessant. Wat heerlijk om daar iedere keer als je zin hebt zo naar toe te kunnen. Dan is Alphen toch wel behelpen.
Goed dat je nog wat geschiedenis krijgt dat kan nooit kwaad. Doen ze ook nog wat aan topo? :-)

Gerard en Klaartje Dekkers

Hoi Lot wat een geweldig leuke verhalen schrijf je we zitten er echt van te genieten .ga zo door een dikke kus van Gerard en Klaartje

Zonan, Highschool gast 2015/2016

hallo Lisselotte,

Je schrijft leuke verhalen!
Ik ga volgend jaar ook een Highschool jaar doen in Amerika.
Dus ik ben ondertussen allemaal Highschool verhalen van studenten aan het lezen.
Ik zie dat sommige studenten wiseselen van gast gezin.
Mijn vraag is waarom jullie dat doen?
Zou ik dat misschien mogen weten? Want dan kan ik rekening houden volgend jaar in Amerika.

Ik wens je nog een heel leuk jaar toe in Amerika!

Gr Zonan

Liselotte

Thanks. Voor mij was het niet echt een keus, maar mijn eerste gezin was een welkomst gezin. En ze hadden het te druk om me de rest van het jaar te houden.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active